گلایه کیومرث پوراحمد از وضعیت سینما

[ad_1]

 

وزیر ارشاد جزئی از وزرایی است که باید تایید شود و در چنین مدلی خیلی نمی‌توان کاری انجام داد.وی ادامه داد: روزگاری فقط وزارت ارشاد مبصر بود؛ اما امروز برخی افراد و نهادها مبصر سینما هستند. بنابراین من امید چندانی به بهبود وضع ندارم.پوراحمد بخشی از سخنان خود را به انتقاد از صداوسیما اختصاص داد و گفت: هر بخش از این رسانه یک نوع عمل می‌کند. شبکه یک در همین رسانه فیلم اتوبوس شب را یک جور سانسور کرد و شبکه چهار آن را کامل پخش کرد. همین نشان می‌دهد صداوسیما بیشتر میلی عمل می‌کند تا ملی.کارگردان فیلم قصه‌های مجید با انتقاد از وضعیت امروز سینما گفت: امروز برخی افراد به سینما وارد شده‌اند درست مانند کسی که وارد ظرف عسل شده. آنها پول کلان می‌گیرند؛ اما بازیگرخوبی نیستند، فقط زیبا هستند و سوپراستارهای بدلی. بعضی هم کارگردانی می‌کنند و تهیه‌کنندگی اما کار نمی‌دانند؛ اما وابسته هستند.وی با تمجید از سینما در دهه ۶۰ گفت: در دهه ۶۰ و ۷۰ یعنی زمان مدیریت سیدمحمد بهشتی، کارگردان‌سالاری بر سینما حاکم بود.

ما هم فیلم‌های خوبی می‌ساختیم اما امروز تهیه‌کنندگان، سالن سینما هم خریده‌اند. آنها تعیین می‌کنند چه فیلمی ساخته شود یا نه. درنهایت برای امثال من کار بسیار سخت شده است. من برای ساخت فیلم باید از بیرون از سینما سرمایه بیاورم. البته در میان جوان‌ها؛ افرادی مانند شهرام مکری، رضا درمیشیان و مجید برزگر را داریم که گرچه جوان هستند، اما به‌روز هستند. اینها فیلم‌های قابل تاملی می‌سازند و من هم فیلم‌های مکری و برزگر را بیش از ۵ بار در سینما دیده‌ام.پوراحمد به دوستی خود با محمد نوری هم اشاره کرده و گفت: قرار بود بعد از ساخت فیلم خواهران غریب یک فیلمی با حضور محمد نوری (خواننده) بسازم. حتی در سفری در ژاپن این موضوع را با وی مطرح کردم و نوری نیز قبول کرد؛ اما در موقع ساخت نیامد. من هم بسیار ناراحت شدم ولی بعد متوجه شدم که محمد نوری موسیقی را به سینما ترجیح می‌دهد.

منبع خبر: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/1108548

[ad_2]

لینک منبع

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *